2 lata programu Bausch+Lomb ULTRABenefit!
Bausch+Lomb to światowy lider branży okulistycznej – producent soczewek kontaktowych, wyrobów okulistycznych oraz leków. Ponad 2 lata temu, wspólnie z Grupą VSC, wprowadził na rynek program lojalnościowy pod nazwą Bausch+Lomb ULTRABenefit, dla salonów optycznych oraz użytkowników soczewek. Nasza rola w projekcie skoncentrowała się na przygotowaniu całego programu motywacyjnego oraz jego kompleksowej obsłudze.
Program lojalnościowy Bausch+Lomb ULTRABenefit możemy śmiało nazwać wzorcowym modelem budowania lojalności wobec marki oraz zwiększania jej sprzedaży. Jak tego dokonaliśmy? Zaproponowaliśmy rozwiązanie, które jest jednocześnie programem B2C oraz B2B. Wpływa na utrwalenie świadomości oraz lojalności wśród konsumentów, angażując w ten proces kluczowy kanał sprzedaży bezpośredniej, jakim są salony optyczne.
Program Bausch+Lomb ULTRABenefit to 2w1: program konsumencki oraz program partnerski. Jego realizacja przebiega wielokierunkowo, przy czym sam program lojalnościowy zbudowaliśmy jest na jednej płaszczyźnie. Istotnym faktem jest to, że obie grupy docelowe są premiowane za przystąpienie i aktywność w programie. Stworzyliśmy do jego obsługi jeden system lojalnościowy, dostępny pod tym samym adresem www, lecz dostosowaliśmy platformę do różnych ról użytkownika. Obecność konsumentów i sprzedawców w programie to „naczynia połączone”. Dzięki temu możemy gratyfikować obie grupy za wzajemną realizację aktywności, a przy tym również zbierać istotne dla Klienta dane sprzedażowe oraz marketingowe.
Zespół programistów VSC odpowiada za opracowanie i obsługę dedykowanego systemu lojalnościowego. Zbudowaliśmy go m.in. z modułów rejestracji konsumentów oraz salonów optycznych, rejestracji zakupów, komunikacji, katalogu nagród, mechanizmu naliczania punktów. W ramach systemu Klientowi oraz jego Przedstawicielom Handlowym udostępniliśmy panel raportowy do bieżącego monitorowania efektów programu.
W ramach obsługi programu lojalnościowego dedykowany zespół specjalistów VSC zajmuje się bieżącą koordynacją projektu. Polega ona na raportowaniu wyników, utrzymaniu technicznym systemu lojalnościowego, obsłudze logistycznej nagród, a także dbaniu o jego stały rozwój. Naszym celem jest, aby uczestnictwo w programie było przejrzyste, a marketing relacji budowany w sposób bezpośredniego kontaktu. Dlatego uruchomiliśmy również dedykowaną infolinię telefoniczną oraz e-mailową do obsługi zapytań uczestników programu.