Program lojalnościowy dla konsumentów Chantelle
Program lojalnościowy dla konsumentów – Chantelle.
Branża: odzieżowa, salony z ekskluzywną bielizną.
Grupa VSC we współpracy z zespołem menedżerów producenta ekskluzywnej marki francuskiej bielizny, zaprojektowała i uruchomiła pierwszy konsumencki program lojalnościowy dla sieci sklepów Chantelle w Polsce. Program motywacyjny pod tytułem „Bonjour Chantelle” został oparty o dedykowany system lojalnościowy, stworzony przez programistów Grupy VSC, którzy zapewnili stałą opiekę administracyjną i rozwój programu. System zapewnia obsługę wydawanych kart lojalnościowych oraz szereg funkcji związanych z budową relacji marketingowych z klientami i wykorzystaniem kanałów komunikacji. Program lojalnościowy „Bonjour Chantelle” opiera się na autorskiej kreacji. Wdrożenie programu lojalnościowego zostało połączone z całościowym opracowaniem przez specjalistów Grupy VSC nowego serwisu internetowego marki Chantelle w Polsce – zobacz serwis.
Strona internetowa i system lojalnościowy programu:
Program lojalnościowy i system do obsługi kart.
Wdrożenie programu lojalnościowego poprzedziły gruntowne analizy. W ich rezultacie eksperci z Departamentu Programów Lojalnościowych Grupy VSC położyli szczególny nacisk na strategię komunikacji oraz dobór narzędzi dopasowany do specyfiki i potrzeb grupy docelowej. Opracowano system newsletterów oraz spersonalizowanych wiadomości dla uczestników. Zwrócono uwagę na dobór odpowiednich terminów wysyłek do odbiorców oraz wiele innych czynników, istotnych z punktu widzenia wiedzy, którą uzyskujemy poprzez cykliczne badania satysfakcji klientów.
Eksperci Grupy VSC zwrócili również uwagę na znaczenie komunikacji z klientami w punktach sprzedaży i rolę, jaką w programie lojalnościowym pełnią ekspedientki salonów sprzedaży. To one towarzyszą konsumentkom podczas zakupów, pełnią ważną funkcję doradczyń i odgrywają kluczową rolę w podejmowanych decyzjach zakupowych. Stało się więc oczywiste, że opracowany system lojalnościowy musi obejmować wykorzystanie osobistych kontaktów z klientkami i jednym z celów programu jest budowa bliskich relacji marketingowych. Na potrzeby długofalowego rozwoju programu motywacyjnego przygotowaliśmy dedykowany serwis www, obsługiwany przez autorskie oprogramowanie do zarządzania programami lojalnościowymi i konkursami. Nowoczesne rozwiązania technologiczne udało się połączyć z czytelnym przekazem oraz przyjaznością. Przygotowano również interfejsy systemu lojalnościowego, dedykowane dla sprzedawców – mogą oni informować klientki o przygotowanych dla nich ofertach specjalnych oraz wskazywać im możliwości zyskania dodatkowych punktów lojalnościowych.
Stałą obsługą programu motywacyjnego i bieżącym monitorowaniem jego wyników zajmuje się dedykowany Project Manager Grupy VSC, nadzorujący również pracę zespołu odpowiedzialnego za rozwój narzędzi oraz kreacji programu, wykorzystanie poszczególnych kanałów komunikacji, a także opracowanie dodatkowych działań aktywizujących uczestników.
Zakres obsługi Grupy VSC:
:: Całościowe opracowanie koncepcji, strategii i zasad programu, specjalizacja i doświadczenie;
:: Oprogramowanie do zarządzania programem motywacyjnym, system lojalnościowy IT;
:: Kreacja, przygotowanie do druku i produkcja pakietów startowych, poligrafii i POS;
:: Obsługa systemu kart lojalnościowych nagród i systemu nagradzania;
:: Opracowanie strategii komunikacji, mailingi, internet, SMS, newslettery;
:: Badania marketingowe, SecretClient® oraz badanie satysfakcji klientów;
:: Aktywizacja uczestników, marketing relacji, konkursy i promocje;
:: Rozwój programu, katalogi nagród sezonowych i specjalnych;
:: Obsługa prawna i podatkowa, regulaminy.