Kliknij enter aby zatwierdzić, ESC aby wyjść

Lojalność lokomotywą w kryzysie

Marketing relacji w czasach recesji

dobrze jest oprzeć się na tym co pewne. Dlatego eksperci wskazują, że najlepszym narzędziem na czas spowolnienia gospodarczego będą programy lojalnościowe oraz dobrze przemyślane programy motywacyjne. W sytuacji cięcia budżetów program lojalnościowy może stać się lokomotywą strategii marketingowej na cały 2013 rok, ponieważ działa dużo precyzyjniej od kampanii reklamowych ATL i jest znacznie tańszy. Systemy lojalnościowe pozwalają stymulować i mierzyć efekty działań w wybranych grupach odbiorców, a przy tym ich wdrożenie i utrzymanie kosztuje 10 razy mniej niż motywowanie klientów poprzez rabaty.

Sprawdź, który typ programu lojalnościowego wybrać dla Twojej firmy?

 

Lojalność lokomotywą w kryzysie

Program lojalnościowy przeprowadzi firmę przez kryzys po najszybszym torze, pomagając utrzymać dotychczasowych klientów i zdobywać nowych. Sprawi, że klient zwiąże się z Twoją firmą na lata i zmniejszy rolę ceny w walce z konkurencją. Jak zaprojektować program lojalnościowy, partnerski, motywacyjny? Oferujemy szereg sprawdzonych rozwiązań, które budują lojalność klientów, konsumentów, partnerów handlowych, a także pracowników firm, w oparciu o profesjonalne systemy lojalnościowe i oprogramowanie. Wdrażane przez nas programy lojalnościowe to nie tylko punkty i katalogi nagród, lecz nowoczesne systemy komunikacji, analiz, badania satysfakcji klientów.

Dlatego najlepiej w tej dziedzinie zaufać fachowcom z długoletnim stażem, czyli Project Managerów Vision SecretClient. Outsourcing nie oznacza wzrostu kosztów, lecz ich ograniczenie m.in. dzięki oszczędnościom, wynikającym z efektu skali. Zobacz więcej korzyści.

 

Eksperci wskazują najlepszy program lojalnościowy na 2013 rok

Eksperci z Departamentu Programów Lojalnościowych firmy Vision SecretClient rekomendują, aby w 2013 roku nie myśleć o lojalności wyłącznie w kategorii prostych programów lojalnościowych typu „nagrody za punkty ale łączyć je z komunikacją oraz budową prawdziwych relacji marketingowych z klientami. Katalogi nagród przyciągają uwagę i budują określony poziom motywacji klientów, lecz planując lojalność w perspektywie długofalowej koniecznie trzeba wzmacniać marketing relacji na wielu innych płaszczyznach. Dobrym wzorem może być program lojalnościowy, skierowany do partnerów handlowych, który nie tylko gratyfikuje aktywność sprzedawców i zachęca ich do pełnienia roli ambasadorów marki, lecz tworzy cały system lojalnościowy, wspierający prowadzony przez nich biznes. Na przykład uczestnicy mogą otrzymać dostęp do wiedzy fachowej, która pomoże im rozwijać i prowadzić swój Sklep czy punkt obsługi klientów, a także przydatne narzędzia budujące marketing relacji.

 

Przykłady pomysłów na program lojalnościowy

Program lojalnościowy to złożone zagadnienie, w którym ściśle specjalizujemy się od 1998 roku, a więc już od 15 lat. W tym czasie opracowaliśmy wiele, bardzo skutecznych modeli i gotowych rozwiązań na skuteczny program lojalnościowy. Tworzymy m.in. programy lojalnościowe B2B w których stroną finansującą program dla grupy małych i średnich firm jest duży producent, znana światowa marka, itp. Obserwujemy wśród małych i średnich firm ogromne zainteresowanie taką formą wsparcia prowadzonego przez nich lepiej lub gorzej własnego marketingu relacji, ponieważ oprócz wsparcia finansowego od dużej firmy otrzymują wiedzę i gotowe narzędzia, na które zwykle nie byłoby ich stać. Na tej zasadzie wygrywają obie strony. Mniejsze firmy mogą prowadzić swój program lojalnościowy B2C, a równocześnie duży dostawca prowadzi swój marketing i system lojalnościowy na cennym poziomie B2B.

Autor: Mirosław Bartoń

 


Zobacz wszystkie Aktualności: