Kliknij enter aby zatwierdzić, ESC aby wyjść

Programy lojalnościowy dla pracowników i handlowców

Programy motywacyjne

Program lojalnościowy: systemy motywacyjne

Marketing to nie tylko sprzedaż – zawiera on w sobie wiele elementów psychologii, której zrozumienie może mieć kluczowe znaczenie dla rentowności przedsiębiorstwa. Program motywacyjny dla pracowników to działanie, które przynosi korzyści obu stronom. Nie tylko wspiera utrzymanie wysokiego poziomu motywacji, ale również pokazuje pracodawcę w jak najlepszym świetle. Działania zachętowe w obszarze HR-u znacząco podnoszą prestiż firmy jako atrakcyjnego pracodawcy, co przekłada się na umocnienie jej pozycji na rynku.

Czym jest program motywacyjny dla pracowników?

Program lojalnościowy dla pracowników i handlowców premiuje współpracę zespołową z koleżankami i kolegami z różnych działów, a także z partnerami biznesowymi, dostawcami i klientami. Buduje marketing relacji wewnętrznych oraz zachęca do aktywności. Nagradza pomysły i innowacyjność personelu, który otrzymał w ramach udziału w programie mnóstwo sposobów na wykazywanie swojego potencjału między innymi poprzez angażowanie się w firmowe wydarzenia, konkursy, quizy oraz przez osiąganie określonych wyników i celów biznesowych. Tworzymy systemy lojalnościowe, który premiują staż pracy, punktualność, terminowość oraz efektywne zarządzanie czasem i zadaniami, a także umiejętność rozwiązywania problemów.

Przykłady programów motywacyjnych dla pracowników

Programy lojalnościowe: Program partnerski LAKMA
Program lojalnościowy: Kruk – program dla osób zadłużonych
Programy lojalnościowe: Program partnerski Planeta Ultimo

Korzyści ze stosowania programu motywacyjnego dla pracowników

Program lojalnościowy dla pracowników przynosi korzyści wewnętrzne. Sprawia, że praca poszczególnych osób nabiera charakteru rywalizacji, co prowadzi do osiągania lepszych wyników sprzedażowych czy produkcyjnych. W zawodach, w których liczy się zaangażowanie i kreatywność, dodatkowa premia w postaci prezentu pozwala poczuć się docenionym i zachęca do nieustawania w wysiłkach dla dobra całej firmy. Doceniany pracownik jest też bardziej lojalny wobec pracodawcy – mniejsza rotacja w firmie pozwala stworzyć solidny, zgrany zespół, z którym można piąć się po najwyższe wyniki.

Przykłady programów motywacyjnych dla pracowników

Program motywacyjny dla pracowników oparty jest o system lojalnościowy, w którym za realizację celów i aktywność zgodną ze standardami i wymaganiami, personel firmy otrzymuje punkty, które mogą zostać przez pracowników wymienione na atrakcyjne nagrody z katalogu nagród przygotowanego przez ekspertów Grupy VSC. Tworząc katalog nagród nie zapominamy o rodzinie naszego pracownika, do której również kierujemy atrakcyjne propozycje nagród. Również wśród pracowników możemy zorganizować ciekawe konkursy z nagrodami – w naszym zakresie działania znajduje się między innymi obsługa konkursów i promocji.

Mogą to być zarówno nagrody rzeczowe, jak i różnego typu atrakcje, a nawet wyjazdy na wczasy. Zależy nam na tym, aby były one atrakcyjne, ale jednocześnie nie budziły napięć pomiędzy poszczególnymi pracownikami. Programy motywacyjne powinny motywować do ponadprzeciętnego zaangażowania, ale nie mogą stawać się przedmiotem nadmiernej, niezdrowej rywalizacji. Podczas naszej pracy sprawnie łączymy umiejętności organizatorskie ze zmysłem psychologicznym, wyszukując nagrody, które w obecnym czasie mogą być dla pracowników warte zwiększenia własnej aktywności w pracy.

Dlaczego warto postawić na profesjonalnie wdrożony program motywacyjny?

Dobrze skonstruowany program lojalnościowy dla przedstawicieli handlowych gwarantuje sukces obu stronom, ponieważ dzięki niemu pracownik przychodzi do pracy bardziej zmotywowany i jednocześnie odczuwa większy komfort pracy. Zapewnienie swojemu personelowi odpowiednich korzyści pozytywnie wpływa na jego zaangażowanie w wykonywane zadania. Należy jednak odpowiednio dobrać częstotliwość i system premiowania, określając konkretnie zasady jego funkcjonowania. Wymaga to nie tylko kreatywności, ale również doświadczenia w gospodarowaniu budżetem na tę działalność oraz zaangażowania licznych narzędzi marketingowych w celu osiągnięcia zamierzonego efektu. W przeciwnym razie można uzyskać efekt odwrotny do założonego – przepalenie budżetu przy znikomych rezultatach. W Grupie VSC znamy się na tym wszystkim doskonale! Chętnie zajmiemy się włączeniem programów motywacyjnych, które naprawdę działają!

Jak wygląda wdrażanie programów motywacyjnych dla pracowników?

Zajmujemy się włączaniem tego typu programów w sposób kompleksowy. To znaczy – przeprowadzamy dokładne rozeznanie w kwestii rodzaju działalności, sytuacji w branży oraz na rynku pracownika. Dowiadujemy się, co w konkretnym przypadku mogłoby zadziałać najlepiej i dlaczego. Opracowujemy ciekawą koncepcję programu lojalnościowego dla pracowników i przedstawiamy ją zarządowi firmy do akceptacji. Następnie rozpoczynamy proces wdrażania – informujemy odpowiednimi kanałami o konkretnych działaniach, pozostajemy w stałym kontakcie z pracownikami, którzy podlegają pod program, i dbamy o to, aby wszelkie nagrody były wręczane w sposób legalny i zgodny z realizowaną polityką firmy. Wszelkie nasze propozycje są zatem bardzo aktualne, realizowane przy pomocy nowoczesnych i wygodnych narzędzi, takich jak aplikacje w telefonach, co również zachęca do zwiększonej aktywności pracowników.