Uruchomiliśmy program motywacyjny – Orbita Zysków!
Wdrożyliśmy nowy system lojalnościowy na rynku napojów alkoholowych i bezalkoholowych. Ma on za zadanie wspierać sprzedaż i dystrybucję takich marek, jak m.in.: Grupa Żywiec, Brown Forman, CEDC, Diageo, Stock Polska, Wyborowa Pernod Ricard Polska. Program motywacyjny uruchomiliśmy na zlecenie Distribev Orbico – grupy dystrybucyjnej integrującej sprzedaż wielu marek. Distribev posiada największą sieć dystrybucji napojów w Polsce. Strategicznym partnerem programu jest Grupa Żywiec.
Distribev Orbico współpracuje z ponad 50 dostawcami, oferując 35 tysiącom klientów ponad 1300 produktów. Distribev Orbico obejmuje obszarem swojego działania wszystkie regiony Polski aktywnie sprzedając i dostarczając produkty do klientów detalicznych i HoReCa. Unikalny w skali kraju model dedykowanej obsługi sprzedażowej realizowany jest przez zespół 370 Przedstawicieli Handlowych i Doradców Klienta. Zapewniają oni optymalny zakres obsługi klientów, poprzez rozbudowaną sieć dystrybucji. Składa się ona z 37 oddziałów dystrybucyjnych, 11 oddziałów przeładunkowych i 3 centralnych magazynów portfolio, obsługiwanych przez 780 samochodów ciężarowych.
Opracowanie i wdrożenie programu motywacyjnego
Chociaż program motywacyjny Orbita Zysków uruchomiliśmy 1 maja 2017, to tak naprawdę wszystko zaczęło się w roku 2004. Grupa VSC, wtedy jeszcze funkcjonująca pod nazwą Vision SecretClient, rozpoczęła współpracę z Grupą Żywiec, dla której przez kolejne lata zrealizowała szereg akcji promocyjnych. Działania lojalnościowe kierowaliśmy zarówno dla kanału hurtowego, jak i detalicznego. Prowadziliśmy konkursy dla konsumentów, programy motywacyjne i lojalnościowe dla pośredników, w tym największy wówczas program w branży FMCG, pt. „Akademia Zysków”.
Obecnie, dzięki tym doświadczeniom oraz lepszemu zrozumieniu potrzeb klienta, pokonaliśmy w konkursie ofert naszych konkurentów. Zostaliśmy wybrani do przygotowania i całościowej obsługi autorskiego projektu dla spółki dystrybucyjnej Distribev Orbico. Zadanie było niezwykle ambitne z uwagi na wysoki poziom oczekiwań naszego Klienta oraz napięty termin wdrożenia programu. Jak zwykle nasz zespół analityków, project managerów, grafików, działu IT oraz logistyki stanął na wysokości zadania. Rozpoczęliśmy od głębokich prac analitycznych, prowadzonych wspólnie z menedżerami naszego Klienta. Prace te w efekcie doprowadziły do wypracowania zasad i systemu premiowania, segmentacji uczestników oraz wyliczenia budżetu programu.
W rezultacie tych prac przygotowaliśmy program lojalnościowy „Orbita Zysków”, którego nazwa promuje markę Grupy Orbico. Nawiązaliśmy przy tym do realizowanej wcześniejszej dla Grupy Żywiec „Akademii Zysków”, która była bardzo pozytywnie odebrana przez grupę docelową. Nowy program czerpie z doświadczeń „Akademii”, ale nie stanowi jedynie prostej kontynuacji. Wprowadza szereg dodatkowych narzędzi oraz rozwija nowatorskie rozwiązania motywacyjne i lojalnościowe.
W ramach wdrożenia programu przeprowadziliśmy szkolenia w Centrum Obsługi Klienta oraz szkolenia Przedstawicieli Handlowych. Odbyły się także konferencje, na których zaprezentowaliśmy kluczowym grupom klientów z całej Polski program motywacyjny oraz jego zasady i mechanikę. Przygotowaliśmy również szereg materiałów oraz szkolenia w formie telekonferencji.
System lojalnościowy i oprogramowanie
do zarządzania relacjami i programem motywacyjnym
Uruchomienie programu lojalnościowego wymagało od nas podjęcia szeroko zakrojonych prac informatycznych. Cały system lojalnościowy opracowali programiści Grupy VSC. Przygotowaliśmy również integrację z systemem danych naszego Klienta. Wdrożone przez nas oprogramowanie do zarządzania systemem lojalnościowym obejmuje szeroki wachlarz narzędzi motywacji i komunikacji, w tym m.in. obsługę stron internetowych programu lojalnościowego, rejestrację i obsługę kont punktowych uczestników programu, naliczanie punktów, realizację dodatkowych promocji wspierających sprzedaż, mailingi, newslettery, komunikaty SMS oraz infolinię programu.
Orbita Zysków objęta jest stałym nadzorem funkcjonowania systemu lojalnościowego. Rozwój oraz wsparcie techniczne realizowane jest przez zespół programistów pracujących na miejscu, w siedzibie Grupy VSC, co wpływa na stabilność platformy i szybkość naszych działań. Wdrażając każdy system lojalnościowy dla naszych Klientów gwarantujemy profesjonalne wsparcie informatyczne oraz konsultacje kompetentnych specjalistów. Oferujemy sprawną integrację z wewnętrznymi systemami naszych Klientów, wspieramy konfigurację baz danych, stworzenie algorytmów premiowania i personalizację komunikacji z uczestnikami poprzez strony internetowe, katalogi nagród, naliczanie punktów i promocji, raporty, narzędzia komunikacji: SMS, MMS, mailingi, e-mailingi, newslettery, e-learing i testy wiedzy. Więcej na temat projektowania i obsługi systemów lojalnościowych.
Uczestnicy mają do dyspozycji infolinię telefoniczną i mailową, której prowadzeniem zajmują się nasi doświadczeni pracownicy. Odpowiadają oni na pytania związane z uczestnictwem w programie, przekazują informacje dot. liczby punktów oraz pomagają w zamawianiu nagród. Orbita Zysków stale się rozwija, wdrażamy usprawnienia dla uczestników, uruchamiamy dodatkowe konkursy, do programu dołączają nowi partnerzy, a do katalogu nagród wdrażamy nowe kategorie prezentów lojalnościowych. Wszystko po to, aby system lojalnościowy osiągnął założone cele umacniania więzi i budowania lojalności, a także odpowiednie wskaźniki sprzedaży.