Jutrzenka, Grześki – program motywacyjny, promocja
Branża: FMCG / Spożywcza / Słodycze
Dla Jutrzenka SA, jednego z największych producentów słodyczy w Polsce, opracowaliśmy projekt oraz wdrożenie promocji lojalnościowej, skierowanej do sprzedawców i właścicieli w kanale sprzedaży detalicznej. Akcja objęła marki: Grześki, Goplana i Jutrzenka.
Ulotka promocji lojalnościowej z katalogiem nagród:
Jutrzenka to marka z grupy Colian, łącząca tradycyjne receptury i blisko stuletnie doświadczenie produkcji słodyczy z nowoczesnymi technologiami. To sprawia, że po jej produkty chętnie sięgają zarówno starsi, jak i najmłodsi wielbiciele smakołyków. Ideą Jutrzenki jest towarzyszenie klientom w każdym miejscu, kiedykolwiek przyjdzie im ochota na słodycze. W ramach tej strategii Grupa VSC zaprojektowała autorski program motywacyjny dla sprzedawców i pośredników w sklepach spożywczych, którego celem było zapewnienie dostępności pełnej oferty słodyczy tej marki, czyli batonów marki Grześki, słodyczy Goplana, czekoladek, ciastek, galaretek oraz kultowych rodzynek i orzechów laskowych w czekoladzie, oferowanych przez markę od początku jej istnienia.
Podobnie jak Jutrzenka scala tradycję z nowoczesnością, tak i w naszej akcji udało się połączyć tradycyjne rozwiązania i nowoczesny systemem lojalnościowy. Sprzedawcy zbierali naklejki, które wklejane do katalogu nagród wyznaczały osiągnięte progi zdobytych upominków, a zaplecze akcji stanowiło nowoczesne oprogramowanie do obsługi programu lojalnościowego, dostępne na urządzeniach mobilnych, z których korzystają przedstawiciele handlowi. Dzięki niemu PH mogli na bieżąco informować uczestników o dodatkowych promocjach produktowych oraz wykorzystywać program motywacyjny jako narzędzie stymulujące sprzedaż. Promocji towarzyszyły atrakcyjne materiały reklamowe i komunikaty, budujące całościowy marketing relacji w grupie celu.
Grupa VSC zajęła się kompleksową obsługą i rozliczeniem akcji. W skład naszych kompetencji wszedł dobór nagród, projekt i produkcja katalogu nagród, realizacja zamówień uczestników oraz opieka podatkowa i prawna nad całym programem motywacyjnym. Dzięki zorganizowanej akcji promocyjnej produkty Jutrzenki zyskały większy zasięg i intensywność sprzedaży. Akcja wywarła także wpływ na szerokość SKU w poszczególnych sklepach i regionach.
Zakres obsługi Grupy VSC:
:: Całościowe opracowanie koncepcji, strategii i zasad programu, specjalizacja i doświadczenie;
:: Oprogramowanie do zarządzania programem motywacyjnym, system lojalnościowy IT;
:: Kreacja, przygotowanie do druku i produkcja pakietów startowych, poligrafii i POS;
:: Kompleksowa obsługa nagród, tworzenie katalogów, zakup i logistyka nagród;
:: Opracowanie strategii komunikacji, mailingi, internet, SMS, newslettery;
:: Badania marketingowe, SecretClient® oraz badanie satysfakcji klientów;
:: Aktywizacja uczestników, marketing relacji, konkursy i promocje;
:: Rozwój programu, katalogi nagród sezonowych i specjalnych;
:: Odpowiadanie na pytania uczestników, infolinia programu;
:: Obsługa prawna i podatkowa, regulaminy.